Tuesday 27 November 2012

Jodoh itu 'hadiah misteri'


Assalamualaikum...hari nih suka ilah nk cakap pasal jodoh..sebab apa?? sebab tngok iklan kt 
TV9 td...hari Khamis nih ada Semanis Kurma..isu pasal Rahsia Jodoh...pukul 9.30..jom-jom pakat tengok..ngehhh.. :D (iklan sebentar..huk3..)

Bila baca tajuk tuh...ilah rasa terpanggil untuk bagi pandangan ilah sendiri dalam bab jodoh nih.. :) 

Bila kita cakap pasal jodoh...semua orang macam suke jah kan? hak3...ilah pon suke klu cakap psl jodoh..sebab apa? sebab ilah pompuan kot..lalalala..hahaha...betul ka?? betul kah orang kata, klu orang pompuan berkumpul,mesti nk gosip pasal jodoh, cinta, syok kt dia tuh, dia nih, dia syok kt hg, dia syok kt aku?? hak3...emmm...ntahlahh... (-_-')

Bagi ilah, sebenarnya jodoh nih satu hadiah MISTERI dari Allah..

Betul...jodoh adalah satu hadiah yg sangat misteri...okeh..kalau lah hari jadi kita, mesti kita suka kan klu dpt hadiah?? betoi dak?? tapi kita tau dak hadiah apa yang kita akan dapat..hadiah yg besar tak semestinya baik atau mahal dan juga sebaliknya...dan kita juga pasti tak sabar-sabar nk buka hadiah tuh kan? =P

Sebab tu ilah kata jodoh nih sebenarnya hadiah daripada Allah...hadiah yg paling misteri...yang Allah hanya akan bagi pada kita pada masa yang Dia rasa kita sudah berhak untuk menerimanya..bila kita dah dpt 'hadiah' tersebut, kita mesti bersyukur even xsemahal mana, tak secantik mana kalau nak dibandingkan dengan 'hadiah' orang lain...insyaAllah...tapi macam mana kita nak tentukan kualiti 'hadiah' yang kita bakal dapat tuh??

Haa...senang saja jawapanya...kenalah mengkualitikan diri kita dulu.. =P 

macam mana nk kualitikan diri kita?

senang saja...Ingatlah pada Allah...setiap masa...dimana kita berada..di Bumi Allah...bagaimana kita boleh hidup, berbekalkan oksigen nikmat pemberian Allah secara percuma...nikmat sihat, sakit, bahagia...semuanya pemberian Allah..dengan izinNya... jagalah hubungan kita dengan Allah..nescaya Dia tidak mempersia-siakan usaha dan doa kita.. :)

Jodoh itu milik Allah..bukan milik kita...kita tidak berhak untuk memilih tapi digalakkan meminta-minta kepadaNya...insyaAllah...kalau kita jaga hubungan dengan Allah..pasti Allah akan jaga hubungan dengan kita..pasti Dia akan beri 'hadiah' yang terbaik untuk kita... :)

Kita tidak tahu siapa jodoh kita...sehingga sampai satu saatnya....pasti akan ada hati yang saling terpaut..ikhlas...dengan redhaNya.....

Bersabarlah wahai adam, bersabarlah wahai hawa...

Jodoh itu rahsia Allah..kepada kaum hawa..insyaAllah...tidak perlulah untuk mencari siapa pemilik tulang rusuk kita..kerna pemiliknya akan mencarinya sendiri....chill!! <3

Semoga pemilik tulang rusuk ilah sedang bergembira sekarang...jangan sedih-sedih tau...nanti tak hensem...hahaha....wallahualam... :) 






No comments:

Post a Comment

What do you wanna say??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...